Uppfinnandet av kunskapen

Det är kanske inte en nyhet mera, att herrarna Anderson och Stolt har gjort en skiva tillsammansInvention Of Knowledge heter den och släpps om ett par veckor. Det lilla jag hört låter både som Yes och The Flower Kings, som Anderson och Stolt. Men tycker jag om det? Jag vet inte. Måste väl lyssna på hela skivan innan jag kan formulera mitt tyckande i ord. Men detta citat från Progradar beskriver väl hur känner just nu:
[…] this album has that marmite potential. Part of me loves it, but another part says to the inner 15 year old that there is more to life than gatefold sleeves, Science Fiction tinged lyrics and everything including the kitchen sink tracks.
Marmite: Gudomligt tycker somliga, djävulens påhitt tycker andra. Det är få, troligen ingen, som är fullständigt oberörd av det.

Kommentarer