Skivor år noll

Det är nåt fel på min musiksmak. Den är inte som andras. Mina favoritgenrer, om man nu får kalla dem så, är proge och ska/punk med inslag av turbanmusik från Afrika, keltiska områdena och Norden. När jag jämförde mej med andra på Last.FM så matchade motorn mej med folk som antingen tyckte om Marillion och Devin Townsend eller med folk som gillade Reel Big Fish och The Clash (eller The Alarm, så jag nu får in dem i denna postning oxå). Men inte en enda som skulle uppskatta dem alla.

Burning Shed är skivmärket där Porcupine Tree (och Wilsons övriga), King Crimson och tex Pinapple Thief bor. Därför var det mej en positiv överraskning då Burning Shed utlät ett pressutlåtande att nu ska ni alla titta in hos Year Zero som fokuserar på punk från första vågen och framåt. Och som jag implicit antog att var relaterad

Så inte vet jag om det är Wilson som har en ännu mer eklektisk musiksmak än jag trott. Bra så.

Kommentarer

pni sa…
Jag noterade, att mina grannar är alla (som meddelat kön) män. Vad säger det om min musiksmak?
llaurén sa…
Att statistiskt sett är du en man, du med.