Flygsäkerhet och diverse annat

Ja, nuförtiden kan man tydligen synas på olika videosajter utan alltid själv veta om det. Googlade på min brorsa (ja, jag har för lite att göra) och hittade till min och hans förvåning ett klipp på youtube. Han har varit med och gjort julfestprogram för ett par år sedan och tydligen har någon laddat upp det på nätet. Nå, hursomhelst så kan man konstatera att säkerhetsvakterna på Vasa flygplats ännu inte är så övernitiska. De har tydligen fått leka på en hel del i terminalen.

Men, då började jag fundera på det här med publicering av videon på nätet. Hur är det, kan/ska man fritt ladda upp videoklipp från t.ex. diverse polttare? Eller borde man först fråga några eller alla inblandade? Känns video-klipp mera avslöjande eller privata än fotografier? Vad tycker ni?

Kommentarer

pni sa…
Jag tycker man borde fråga lov av alla inblandade. Och ja, videoklippen känns mera avslöjande (man t.ex. kan höra någons röst fast denne inte skulle synas på bild).
jny sa…
Ja, inte min polttare bara =:-O