Pthui!

Eller hur man nu skall onomatopoetisera en spottloska.

Börjar väl bli gammal. Som de flesta som någonsin sett mig vet är jag en riktig gnällmåns, men tycker själv att vissa saker som börjar störa mig mer och mer är åldersrelaterat.

En sak som stör mig är spottandet. Ja, även vi små tuffisar på 70-80-talen spottade i tid och otid, men det var liksom något vett i det hela ändå. Man spottade inte precis var som helst. Det jag reagerat mest på är alla dessa som spottar inomhus! Sett folk spotta inne i butiker. Och igår gick jag genom stationstunneln och fick nästan en loska mitt på skon. Av en +30 dam! Men va' fan! Hur tänker riktigt dessa människor. Jävlar. Jag vill ha Singapore-lagar. Nu. 2000€ böter genast. Där på platsen.

Samma sak med detta evinnerliga nedskräpande. Finns liksom ingen begränsning. Folk står och lutar mot en roskis (skräpkorg ifall någon svedu råkar läsa detta) och slänger sedan skräpet omkring sig. "Någon annan" städar nog. Fan. 50 piskrapp. På plats. Var är iranska polisen!

Tycker synd om julbisin (inte tomte, en tomte är en och en halv fot hög och bor i ladugården!) som varit omkring i något århundrade och fått se allt skit. God jul på alla bara.

Kommentarer