Jäkla spämmare

Kinesisk spamattack i våran blogg. Enligt Google Translate gällde det porr: bilder, filmer, sajter... basic spam stuff så att säga.

Men vad dålig Blogger är på redigering av kommentarer. Den praktiskt taget suger. Jag menar, det finns inget ställe där man kommer åt alla kommentarer på ett tag, utan det gäller att gå igenom alla en efter en. Inte bra. Dåligt. Som tur fanns det bara fjorton skräpkommentarer att radera.

Koppplade på moderering för skriverier äldre än 14 dagar.

Det var allt för nu. Tack och go'natt.

Kommentarer

jny sa…
Jag tycker annars också att Blogger är litet bakvänd. Till exempel kommenteringen sker på en skild skärm i en miniruta. Som om den vore gjord i början av nittiotalet.

Borde vi flytta bloggen till ratata.fi?
pni sa…
Jag har inget emot ratata.fi. Går det att importera stuff härifrån?
jny sa…
Det går tydligen inte att importera från Blogger till Ratata.
pni sa…
Dvs. Ratata läser inte Bloggers XML-exportar. Man kan ju alltid börja från noll...
llaurén sa…
Ja, Ratatata är väl lite poppis för stunden. Fast själv är jag väl lite förtjust i Posterous. Int för att jag vet om Posterous har bättre spamkontroll än Blogger...
Swana sa…
Men nu är det ju svagt av Blogger att 1. inte ha en tillräcklig spamkontroll 2. Inte ha ett vettigt system att radera flera kommentarer. Kan ju inte vara så att vi är de första som blir spammade, man undrar ju över deras intresse. Är det så att antalet Blogger-bloggar ändå är så stort att de skiter fullständigt i de som droppar av?
pni sa…
Jag tror att utan spamkontroll, skulle det ha funnits betdligt fler än 14 skräpkommentarer.

Men jo, Blogger är gammal och det syns. Enligt deras blogg håller dom nog på och filar systemet, men jag har svårt att inbilla mig stora förändringar på kommande.

Posterous kunde vara ett alternativ. Den är ju nog ganska behändig och har läst många påstå att den är så enkel, att dom börjat blogga mera :)