Spåraresan

<ironi> Så blev man glad. Riktigt överlycklig. Nästan så att man i sann kristen anda älskar sin nästa och de svagare i samhället.</ironi>

Helvete. Kall blåst. Hoppade på en spåra. Satte mig på ledig plats. Faktiskt första gången det hänt mig, men råkade ju ut för spårahelvetet. Någon trevlig medmänniska hade tydligen fått kallt om rumpan och i äkta snapsvisanda
Kiss i byxan och ha det bra, sitt lite och fundera.
Varmt och skönt som en sommardag, jag tror jag kissar lite mera.
värmt upp bänken för mig. Tack bara du hjälte av spurgu. Ja hur vet jag det var en sådan? Luktade så hela vägen hem tills byxor i tvätten och röven tvättad.

Kommentarer

llaurén sa…
Du är en sann vinnare.
pni sa…
Alltid kolla först. Alltid.
Swana sa…
Jo, men var det värsta att det satt en kärring på platsen och flyttade sig ett steg in bara. Var så där precis "fuktigt" så man inte kände något förrän ute när kölden slog till, så hon hade knappast heller märkt och jag förstod inte kolla då!
pni sa…
Hmm... kanske hon inte hade sin Tena på sig?
jny sa…
Amatör. Före man sätter sig i en spårvagn, känn alltid efter med handen först. Alltid.