Ålderdom på monopolet?

Börjar jag bli riktigt gammal, springer tiden från mig? Eller är det samhället som förändras så att man inte hinner med?

Sen dag på donet. Dessutom satt jag och stred med de av Hesa stad påtvingade skitprogrammen så var både trött och sur när jag gick. fick behov av en god biff. Behövde blod! Men till blod behövs ett gott glas vin. Har inga anlag för kalsongfylleri så bestämde mig gå in på monopolet för att inhandla en miniflaska något gott till en böööf.

Nu kommer vi till frågan. På monopolet finns nuförtiden en hylla med produkter som är på rea! På monopolet! Vart är världen på väg? Snart har vi kanske vin i butiken med den här farten. Och förstås måste jag spara några euro och köpa bort en flaska vin för lite flera euro...

Kommentarer

pni sa…
Frågan din lyder "Vart är världen på väg"? Jag, om det vore min sak att svara, skulle svara: Framåt (och ja, kanske du börjar bli riktigt gammal). Men kanske det inte är min sak att svara.