Vi är legend

Eftersom posten inte hämtade Big Big Trains nyaste, Grimspound, åt mig innan veckoslutet  (ja, albumet finns på t.ex Bandcamp och Spotify, men jag vill ha min skiva) har jag haft tid att bekanta mig med Magentas We Are Legend (som också finns på Bandcamp, men på Spotify hittar man inget av Magenta).

Jag är inte mycket av en recensent men kan säga att njuter av We Are Legend. Det är igenkännbart som Magenta, men med nya nyanser. Speciellt kul tycker jag är att finns lite trance inblandat i helheten, en trevligt krydda. Allt som allt en prima skiva. Här är länkar två texter på nätet som jag tycker beskriver skivan väl: The Progressive Aspect och The Prog Report.

Här är en liten smakbit från skivan.



Och i andra nyheter: tydligen skall det släppas en deluxe edition av Misplaced Childhood.

Kommentarer